Shop More Submit  Join Login
×




Details

Submitted on
May 2, 2008
Image Size
271 KB
Resolution
1000×712
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
2,434
Favourites
22 (who?)
Comments
51
Downloads
16

License

Creative Commons License
Some rights reserved. This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 License.
×
The Wonderful Wizard of AI by Labbess The Wonderful Wizard of AI by Labbess
Wow… It's been a while.

Well, here it is, the first AI fanart I've ever submitted… ever. This is probably a good thing.

For this piece, I was inspired by, obviously the Wizard of Oz for the final 5 of American Idol Season 7. Here's our list of characters for those who don't know (Left to right):


Wicked Witch of the West: Brooke White, because she bumped off Carly Smithson and she was SO annoying. Plus here acidic tears will eventually melt her.

Toto: Syesha Mercado, because she's too unimportant to be Dorothy (although I adore her cute, spunky personality)

Tin Man: David Cook, because… um… metal… and rock music. Uh… I dunno. I still think he has a :heart:, though.

Scarecrow: Jason Castro, because he's adorkably clueless :heart:

Cowardly Lion: David Archuleta, whose only roar is that of his fangirls. Besides, who WOULDN'T but ArchuD2 into a lion costume?

EDIT: Btw, the materials used were pencil and a little editing in photoshop, in case you wanted to know.
Add a Comment:
 
:iconspiceprincess:
SpicePrincess Featured By Owner Jul 19, 2011  Student General Artist
hehe I remember this xD
Reply
:iconlabbess:
Labbess Featured By Owner Jul 19, 2011  Hobbyist General Artist
WHY ARE YOU LOOKING AT THIS?! XP
Reply
:iconspiceprincess:
SpicePrincess Featured By Owner Jul 19, 2011  Student General Artist
It randomly popped up in my favorites XD
Reply
:iconquetzalxochitl:
Quetzalxochitl Featured By Owner Nov 30, 2008  Student Traditional Artist
Haha XD Jason XDXDXD
Reply
:iconlabbess:
Labbess Featured By Owner Dec 9, 2008  Hobbyist General Artist
Yup XD
Reply
:iconquetzalxochitl:
Quetzalxochitl Featured By Owner Dec 9, 2008  Student Traditional Artist
Luv it!
Reply
:iconchocoreaper:
Chocoreaper Featured By Owner Jun 7, 2008  Hobbyist Digital Artist
creatiiiiiiiiive..... awsm. asskickin jawb!
Reply
:iconlabbess:
Labbess Featured By Owner Jun 7, 2008  Hobbyist General Artist
Thank you! :heart: ^_^
Reply
:iconshadowpiratemonkey7:
shadowpiratemonkey7 Featured By Owner May 26, 2008  Student Traditional Artist
lol. this pick is awesome. i guess i like brooke, but i was ticked that she wasnt voted off before carly (who was my fav =D).

i guess carly would b dorothy then, cuz shes more important than syesha was (it got really broing when carly left; there was no one cracking random jokes about random crap :P)

awesome pic, tho. makes me laugh really hard. i luv how jasons so clueless, as usual. :)
Reply
:iconlabbess:
Labbess Featured By Owner May 26, 2008  Hobbyist General Artist
Thank you =^_^=

As you can see, I don't like Brooke at all. In fact, I like KLC MORE than her, if you can believe that. But yeah, I guess Carly would be Dorothy… More like I just didn't want to draw Syesha XD

And yes, Jason's just doing his adorkably clueless thing XD
Reply
Add a Comment: